بازاریابی هرمی شیوه ای از بازاریابی است که در آن شرکت به اعضایش حق کمیسیون می‌دهد تا افراد جدید را وارد کنند. این شرکت ها محصولاتی نیز برای فروش دارند و از اعضای خود می خواهند افراد جدید را در ازای دریافت حق پورسانت به شرکت وارد کنند تا بدین ترتیب محصولات بیشتر و بیشتری بفروشند. با توجه به رشد نمایی و تصاعدی درخت های دودویی، به سرعت تعداد مشتریان شرکت زیاد شده و شرکت سود زیادی خواهد کرد. توجیح شرکت ها برای دادن پورسانت به اعضا این است که به جای هزینه ی سنگین تبلیغات و همچنین با حذف واسطه ها، هزینه ها کاهش یافته و همان پول به عنوان پورسانت به اعضا تعلق خواهد گرفت. هرچند خود من به شخصه این بازاریابی را نمی پسندم اما به درخواست یکی از مشتریان وب سایتی را جهت مدیریت اعضا، کالاها، پورسانت ها و .... طراحی کردم. در طراحی اینگونه وب سایت ها نکات فراوانی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهم پرداخت

 1-رشد تصاعدی اعضا در داده های سلسله مراتبی:  با توجه به رشد تصاعدی اعضا در درخت دودویی و همچنین از آنجایی که هر گره از درخت باید اطلاعات زیرمجموعه ها و والد خود را به همراه داشته باشد، استفاده از شیوه های معمول برنامه نویسی در طراحی اینگونه وب سایت ها نتیجه نخواهد داد زیرا در واکشی این حجم از اطلاعات که ساختار سلسله مراتبی دارند، تعداد اتصالات به پایگاه داده ها زیاد شده و سرور پاسخگو نخواهد بود. بنابراین باید از الگوریتم های مخصوص این کار استفاده کرد.

2- طراحی پلن درآمدزایی: هر شرکت هرمی پلن درآمدزایی خاص خود را برای پورسانت دادن به اعضایش دارد. بعضی از شرکت ها تنها در صورتیکه زیرشاخه ها متوازن باشند (اصطلاحا تعادل زده شود) اقدام به پرداخت پورسانت می کنند. شرکت ها برای اینکه پس از مدتی میزان پرداخت پورسانت به اعضا بیش از درآمدشان نشود (اصطلاحا شرکت معکوس نخورد) راه حل های دیگری نیز دازند، به عنوان مثال سقف پورسانت تعیین می کنند و یا بسیاری موارد دیگر. به هر حال در طراحی و برنامه نویسی اینگونه وب سایت ها باید دقت کرد تا پلن درآمدزایی مشتری را دقیقا مطابق خواسته هایش طراحی کرد.

3- فروشگاه اینترنتی: زمانی که فرد عضو شبکه بازاریابی شد باید اقدام به خرید محصولات شرکت کند و اعضای زیر مجموعه اش را نیز تشویق به خرید کند. بنابراین یک فروشگاه اینترنتی کامل و بی نقص تنها بخشی از این کار است. قبلا در همین وب سایت در خصوص امکانات فروشگاه های اینترنتی به طور مفصل توضیح داده ام.

 فرآیند پرداخت پورسانت، کیف پول الکترونیک، مدیریت کاربران، لیست سفارشات، دریافت گزارشات مالی شامل: پرداخت ها، بدهکاری و ..... همه و همه در این وب سایت مطابق با نیاز مشتری طراحی و برنامه نویسی شده است.